15.02.2022, 19:14 246

İnşaat sektöründe yeni müşterteri adayı Çinliler

İNŞAAT SEKTÖRÜNDE YENİ MÜŞTERİ ADAYLARI ÇİNLİ YATIRIMCILAR

Pandemi öncesinde ufak ufak Çinlilerin Ülkemizde gayrimenkul edinimlerini duymaya başlamıştık, hatta sevgili dostum Ziya Yılmaz ( Dap Yapı ) Çin yatırımcı pazarına en hızlı giriş yapan firmalardan birisiydi hatta Ali Ağaoğlu'da 2017 'de Çinli Yatırımcılar ile çok ciddi anlaşmalar yapmıştı.Araya pandemi girdi ve bu rüzgar bir anda kesildi, öngörüm bu yatırımcı girişinin hızlı bir şekilde geri döneceği yönünde . Çinli yatırımcılar, yatırım amacıyla, veya varlıklarını Çin dışında çeşitlendirmek için mülk satın alıyorlar. 10 ‘larca milyar dolar - bu, Çinlilerin global emlak piyasasında harcadıkları para miktarı. Ve daha da ilginç olanı, bu miktarın daha büyük bir dalganın sadece başlangıcı olduğu beklentisi. Özelikle Avrupa başkentlerinde pandemi öncesinde ciddi bir yatırımcı akınına şahit olduk.

Uzmanlar, Çin'in aktif olarak para politikasını gevşetmeye çalıştığını ve bunun da Çin vatandaşlarının Çin'den yabancı ülkelere serbestçe para transfer etmesini sağlayacağını söylüyor; bu rakam şu anda kişi başına yıllık maksimum 50.000 ABD Doları ile sınırlı. Fakat bu ticari yöntemlerle aşılabiliyor.

Ülke çapındaki emlakçılar, bu denizaşırı Çinli emlak alıcılarının getirdiği büyük potansiyeli gördüler. Sonuç olarak, birçok Yapı Üreticisi aktif olarak bu potansiyel alıcıları daha iyi anlamaya çalışıyor.

Şimdi Türkiye'de bir yer satın almak isteyen denizaşırı bir Çinli için sürecin nasıl işlediğine ve bunda nasıl bir rol oynayabileceğinize odaklanalım.

Pandemi öncesinde Shanghai’de bir Ofis ve partnerlik girişimimiz olmuştu , elbette pandemi ile sekteye uğradı ama ciddi tecrübeler edindik , bu yolda ilerlemek isteyenlere rehberlik edebileceğini düşünüyorum.

Öncelikli Çinliler bağlantılar bulmanız gerekli , burada Çin ile Türkiye arasında halihazırda ticaret yapan iş insanlarını referans kullanabilirsiniz. Çinliler Güvene çok önem veriyorlar , Analitik düşünürler , ortodoğu pazarı gibi duygusal ticaret yapmazlar , kararlarını rasyonel alırlar. Dünyanın her yerindeki birçok ülke ve kültürde olduğu gibi, doğru bağlantılara sahip olmak işe yarar. Çin'de bağlantıları kullanmak bir adım daha ileri gidiyor. Bağlantılar, Çinlilerle etkili bir şekilde çalışacak tek şeydir.

Bir örnek vermemiz gerekirse, Çin'de bir turizm firması tarafından kurulacak iyi bir ilişki önemlidir. Çin'deki turizm bürolarına gelen talepler ilişkisel pazarlamada sizi ön plana çıkarabilir.

Çinli aracılarda dikkat edilecek en önemli husus fahiş oranda komisyon talep etmeleridir. Ortalama %15 gibi bir komisyonu acımasızca talep edebilirler, Sakın Fiyatın üstüne koyarım öyle satarım gibi düşünmeyin ,inanın en az 2, 3 yerden fiyat doğrulaması alırlar. Arap coğrafyası ile üstüne basa basa yazıyorum sakın mukayese etmeyin .

Çinlilerle çalışmak için iyi bir pazarlama planınızın olması ve bunu doğrudan orada bir ajansla yürütmeniz gereklidir. Bazı mecralarda reklamlara veya pahalı pazarlamaya gerek yok. Dense de asla ciddiye almayın . Çinliler için marka , özellikle yeni nesil zenginlerde marka algısı çok yüksek. O kültüre uygun değerlele pazarlama yapmak önemli bir nokta.

Çinliler de bizim kültürümüz gibi sabırsız işlerinin çok hızlı bitmesini beklerler , sonuç odaklıdırlar , bir mülkün satın alma sürecini erken başlatır. Bir ev satın almak isteyen herkes, yüksek miktarda para yatırmadan önce farklı seçenekler, büyüklük, fiyat, hakkında dikkatlice düşünecektir. İyi analiz yaparlar ve ardından iyi pazarlık yaparlar. Bu konuda Çinliler diğer emlak yatırımcılarından farklı değil ve birçok yönden kriterlerine uyacak mülklere bakmak isteyeceklerdir. Çin'deki tanışlarınız sizinle bağlantı kurduktan sonra, müşteriniz evlere bakmak için uzun ve yorucu bir uçak yolculuğundan sonra ofisinize geldiğinde yapı firmasının iyi bir ilk izlenim bırakması gerekiyor.

Bazı müşteriler havaalanında karşılanmayı tercih eder, ancak diğerleri aracıları ile otellerinde buluşmayı tercih eder. Her durumda, satış elemanınız zamanında hazır olmalı, uygun şekilde giyinmeli, etrafı gezdirmek için bir araba hazırlamalı ve randevu günü iyi planlanmış bir programla donatılmalıdır. Çince konuşan bir çalışanınız en önemli silahınız olacaktır. Sektör ve işiniz ile ilgili Çalışanınızı çok iyi donatmanız gereklidir.

Çin pazarı kolay bir Pazar değildir. Peki bu zorlukla nasıl başa çıkılır? Çin'deki emlak fuarlarına katılan birçok inşaat firması , bu fuarlarda müşteri eksikliğinden, yüksek katılım ücretlerinden ve seyahat ve zaman masraflarından bahseder. Çin’e vize almak bile belli başlı bir iştir.

Çin'de bir partner çalışmak, alıcılarla bağlantı kurma zorluğunu hafifletmeye yardımcı olabilir. Bu, uygun maliyetli bir şekilde anlaşmaları kapatmanızı ve 100 milyar dolarlık (artı) pazardan pay almanızı sağlayacaktır.

Çinli ev alıcıları, yatırımcılar için hazırlanmaya başlayın Birçok Çinli , büyük metropol şehirlerdeki yeni apartman daireleriyle ilgileniyor. Okullar ve güvenlik, hangi mahalleyi ev olarak arayacağına karar verirken en önemli endişeleri arasındadır.

Peki siz Çin'den gelen alıcılara nasıl hazırlanmalısınız?

Önemli ölçüde artması beklenen denizaşırı Çinli alıcıların akını ile gayrimenkul satanlar, için dikkat edecekleri hususları belirmekte yarar var

Çinli alıcıların çoğu İngilizce bilmiyor, bu da b iletişimi zorlaştırıyor. Çinli müşteriyle ilişki ve iletişim kurabilecek personel veya ortaklarla çalışmak önemlidir. Öncelikli olarak Çince konuşan personeli görevlendirin.

Müşteriler Çin'de yaşıyor, bu da iletişim kurmanın zor olduğu anlamına geliyor, çünkü bu müşteriler Türkiye'deki bir partnerinden 5 saat önde yaşıyorlar. En yüksek satış olasılığını garantilemek için, daha önce yazdığımız gibi bir ilişki kurmak önemlidir. E-posta iletişimlerinin her iki uçtan da yanıtlanması genellikle 12 saat sürer ve aramaları ayarlamak zor olabilir. Başarılı koordinasyon işlemlerinizin anahtardır.

Çinli müşterilerin genellikle farklı emlakçılar kullandığını unutmayın. Başlangıçta, Çinli müşteriler sağladığınız tüm bilgileri kontrol edecek ve genellikle birden fazla emlakçı ile çalışmak isteyeceklerdir. Müşteriye sadece bir mülk satmaktan ziyade güven ve ilişki kurmak önemlidir. Önce güvenlerini kazanabilen emlakçılar daha başarılı olacaktır. Ayrıca, Çin vatandaşları, kendi ülkelerinde bir mülk satın almak istediklerinde, her zaman farklı emlakçılarla çalışırlar.

Kurumsal verilere , analitik raporlara önem veriler mümkünse basitleştirilmiş Çince ile bunları hazırlayın… Çince web sitesi size ciddi avantaj sağlayacaktır.

Çoğu zaman, Çinli müşteriler mülkün mevcut en iyi seçenek olduğundan emin olmak isteyeceklerdir. Özellikle satıcı pazarlarında çalışanlar için işi zorlaştırır. Zamanla çalıştıkça kültürlerini anladıkça iş kolaylaşacaktır.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!