EMLAK OFİSLERİ İÇİN NORMALLEŞME SÜRECİ KORONA TEDBİRLERİ AÇIKLANDI

EMLAK OFİSLERİ İÇİN NORMALLEŞME SÜRECİ KORONA TEDBİRLERİ AÇIKLANDI.

GENEL 28.05.2020, 12:43 28.05.2020, 12:55 Tanku Bulduk
2619
EMLAK OFİSLERİ İÇİN NORMALLEŞME SÜRECİ KORONA TEDBİRLERİ AÇIKLANDI

Emlak Ofislerinin normalleşme sürecinde Covid 19 tedbirleri.

Emlakçılar ve gayrimenkul danışmanlık ofisleri kapalı iş yeri özelliğinde olduğundan 
COVID-19 bulaşma riski açısından önlem alınması gereken yerlerdendir. İş yerinin 
görünür bir yerine COVID-19 bulaşma riski açısından alınması gereken önlemlerle 
ilgili bilgilendirme 

Afişleri (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması 
gereken kurallar) asılmalıdır. İş yeri girişinde ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği 
bulundurulmalıdır.
25.1. İş Yerine Yönelik Önlemler
» Çalışan personel COVID-19 hakkında bilgilendirilmelidir.
» İş yerinde 4 metrekareye bir kişi düşecek şekilde personel ve müşteri 
planlaması yapılmalıdır. 
» İş yerinde ve emlak gösterimi sırasında personelle müşteri arasında sosyal 
mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır. 
» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer 
kişilerin dışarıda kalmaları özendirilmelidir.
» İş yerine misafir alınmamalıdır.
» İş yerine gelen müşterilere su dışında içecek ve yiyecek ikramı 
yapılmamalıdır. 
» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe 
ya da kirlendikçe değiştirmelidir. Yeni maske takılırken el antiseptiği 
kullanılmalıdır.
25.2. Müşterilere Yönelik Önlemler
» Müşterilerin iş yerinin girişinde görünür bir yere asılmış olan ve içeride 
uyulması beklenen kuralları açıklayan bilgilendirmeyi okuması 
sağlanmalıdır. 
» Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer 
kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir kabul edilmemelidir. 
» Müşteriler, diğer müşteriler ve çalışanlar ile aralarındaki sosyal mesafeyi 
korumaları hususunda uyarılmalıdırlar.
» Müşterilerin maskeli olarak iş yerine girmesi sağlanmalıdır. Bu tip iş yerleri 
ve genel olarak toplum içinde kuralına uygun olarak bez maske takılması yeterlidir. Girişte maskesi olmayanlar için maske bulundurulmalıdır.
» Müşteri iş yerine girdiğinde el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren 
kolonya ile kullanılmalıdır. 
» Müşteriler, iş yeri içinde mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunmamalıdır. 
Dokunulduğunda el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Ödemelerde kredi kartı kullanılacaksa mümkünse temassız ödeme tercih 
edilmelidir.
» Nakit para ödemelerinde el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Müşterilerin iş yeri içinde mümkün olduğu kadar kısa süre kalması 
sağlanmalıdır.
» Emlakçılar ve gayrimenkul danışmanları araçla müşterileri ev, dükkan 
göstermeye götürürken “COVID-19 Kapsamında Ticari Taksiler ve Taksi 
Duraklarında Alınması Gereken Önlemler” başlıklı rehbere göre hareket 
etmelidir.
25.3. Personeli Korumaya Yönelik Önlemler
» Çalışan personelin COVID-19’un bulaşma yolları ve korunma önlemleri 
konusunda bilgilenmesi sağlanmalıdır.
» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel 
çalıştırılmamalıdır.
» Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler 
gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşuna yönlendirilmelidir.
» Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe 
ya da kirlendikçe değiştirmelidir. Yeni maske takılırken el antiseptiği 
kullanılmalıdır.
» Müşteri ile 1 metre sosyal mesafe korunmalıdır. 
» Kalem kullanmak gerektiğinde çalışanlar ve müşteriler kendilerine ait 
kalemleri kullanmalıdır.
» Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmalıdır. El hijyenini 
sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su 
ve sabunun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanılmalıdır. Antiseptik 
içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir. 
» Personel temizlik yaparken eldiven kullanabilir. Eldivenli iken gereksiz 
herhangi bir yere dokunulmamaya çalışılmalıdır. İş bitince eldiven çıkarılıp el hijyeni sağlanmalıdır.
» Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi 
korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/
kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı 
anda birden fazla kişi olmamalıdır.
25.4. Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma
» İş yerlerinin kapı ve pencereleri açılarak sık havalandırılması sağlanmalıdır. 
Merkezi havalandırma sistemleri bulunan iş yerlerinin havalandırması temiz 
hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmeli, havalandırma 
sistemlerinin bakımı ve filtre değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda 
yapılmalıdır. Salon tipi klimalar ve vantilatörler kullanılmamalıdır.
» İş yerlerinde her gün düzenli olarak temizlik yapılmalıdır. 
» İş yerlerinin temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (anahtarlar, kapı 
kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat edilmelidir. 
Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100 
sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum 
hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde 
korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir 
dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır 
suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmalıdır.
» Klor bileşiklerinin uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer 
cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silerek dezenfeksiyon sağlanmalıdır.
» Temizlik yapan personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır. 
Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp iş yerindeki çöp 
kutusuna atmalı, ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamalı, 
sabun ve suyun olmadığı durumlarda el antiseptiği kullanmalıdır.

Her şey siz değerli meslektaşlarımız sağlığı için.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
23°
parçalı az bulutlu
Günün Karikatürü Tümü